Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Забеспячэнне бяспечнага знаходжання выхаванцаў ва ўстанове дашкольнай адукацыі

ЗАБЕСПЯЧЭННЕ БЯСПЕЧНЫХ І ЗДАРОЎЯЗБЯРАГАЛЬНЫХ УМОВАЎ У УСТАНОВАХ ДАШКОЛЬНАЙ АДУКАЦЫІ, ПРАФІЛАКТЫКА ДЗІЦЯЧАГА ТРАЎМАТЫЗМУ

  Пунктам 4 артыкула 20 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі вызначана, што стварэнне бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу з'яўляецца абавязкам установы адукацыі. У адпаведнасці з пунктам 1 артыкула 31 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб адукацыі навучэнцы маюць права на ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу.

  За стварэнне здаровых і бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу ва ўстанове дашкольнай адукацыі кіраўнік установы дашкольнай адукацыі педагагічныя работнікі нясуць персанальную адказнасць у адпаведнасці з заканадаўствам.

  Загадчык установы адукацыі: нясе адказнасць за жыццё і здароўе навучэнцаў і работнікаў установы ў час ажыццяўлення адукацыйнага працэсу ва ўстаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь парадку; прымае меры па стварэнню для навучэнцаў і работнікаў бяспечных і спрыяльных для жыцця і здароўя ўмоў навучання, выхавання, працы; забяспечвае выкананне правіл і норм аховы працы і пажарнай бяспекі.

  Намеснік загадчыка па асноўнай дзейнасці: арганізуе прапаганду і фарміраванне здаровага ладу жыцця навучэнцаў; забяспечвае стварэнне бяспечных і здаровых умоў навучання і працы, выкананне правіл і норм аховы працы і пажарнай бяспекі.

  Выхавальнік дашкольнай адукацыі: сумесна з медыцынскімі работнікамі забяспечвае ахову і ўмацаванне здароўя дзяцей, фарміраванне асноў здаровага ладу жыцця; выконвае правілы і нормы аховы працы і пажарнай бяспекі; забяспечвае стварэнне здаровых і бяспечных умоў пры арганізацыі адукацыйнага працэсу.

  Кіраўнік фізічнага выхавання: забяспечвае здаровыя і бяспечныя ўмовы ў час правядзення фізкультурна-аздараўленчых заняткаў, мерапрыемстваў; сумесна з педагагічнымі і медыцынскімі работнікамі забяспечвае ахову і ўмацаванне здароўя навучэнцаў, фарміраванне асноў здаровага ладу жыцця; забяспечвае строгае выкананне патрабаванняў да мер бяспекі пры арганізацыі адукацыйнага працэсу, пры правядзенні заняткаў па фізічнай культуры, фізкультурна-аздараўленчых мерапрыемстваў; нясе адказнасць за жыццё і здароўе навучэнцаў падчас фізкультурна-аздараўленчых мерапрыемстваў; ажыццяўляе кантроль за станам і эксплуатацыяй спартыўных збудаванняў і аб'ектаў фізкультурна-аздараўленчага прызначэння, якія знаходзяцца на балансе ўстановы адукацыі, за выкананнем санітарна-гігіенічных норм і патрабаванняў да месцаў заняткаў, абсталявання і інвентару.

   У службовых абавязках кіраўнікоў устаноў дашкольнай адукацыі, іх намеснікаў і іншых педагагічных работнікаў у абавязковым парадку павінна быць замацавана адказнасць за:

незабеспячэнне бяспечных умоў, якія навучаюцца ў час іх знаходжання ва ўстанове дашкольнай адукацыі.

  Пры атрыманні выхаванцам траўмы педагагічныя работнікі абавязаны прыняць меры па аказанні першай даўрачэбнай дапамогі, выкліку на месца здарэння медыцынскіх работнікаў або дастаўцы пацярпелага ў арганізацыю аховы здароўя і неадкладна паведаміць яго бацькам (законным прадстаўнікам).

  У сувязі з гэтым неабходна штогод разглядаць пытанні стану траўматызму навучэнцаў і забеспячэння бяспекі іх жыццядзейнасці ва ўстанове дашкольнай адукацыі, аналізаваць прычыны атрымання траўм выхаванцамі ва ўстанове дашкольнай адукацыі, устараняць умовы, якія садзейнічаюць іх атрыманню, планаваць і праводзіць мерапрыемствы па прафілактыцы дзіцячага траўматызму.

  Педагагічнымі работнікамі ўстаноў дашкольнай адукацыі павінен праводзіцца ранішні прыём выхаванцаў, які прадугледжвае апытанне бацькоў аб самаадчуванні выхаванца і візуальную ацэнку стану яго здароўя. Пры падазрэнні на захворванне выхаванец накіроўваецца на агляд да медыцынскага работніка для прыняцця рашэння аб магчымасці допуску ва ўстанову дашкольнай адукацыі.

   Выхаванцы прымаюцца ў групу ўстановы дашкольнай адукацыі чыстымі і ахайна апранутымі. Законныя прадстаўнікі выхаванца або іншыя асобы, якія па іх даручэнні прыводзяць яго ва ўстанову дашкольнай адукацыі, павінны перадаць дзіця выхавацелю, а ў выпадку яго адсутнасці - іншаму педагагічнаму работніку, які ажыццяўляе прыём выхаванцаў групы. Забіраць дзіця з установы дашкольнай адукацыі павінны яго законныя прадстаўнікі. У выпадку, калі існуе аб'ектыўная прычына, па якой яны не могуць забіраць дзіця з установы дашкольнай адукацыі (хвароба, службовая камандзіроўка, графік працы і інш.), гэта могуць ажыццяўляць іншыя асобы (бліжэйшыя сваякі) на падставе заявы законных прадстаўнікоў выхаванца на імя кіраўніка. установы дашкольнай адукацыі. Забараняецца аддаваць выхаванцаў падлеткам, якім не споўнілася 16 гадоў, асобам, якія знаходзяцца ў алкагольным або наркатычнага ап'янення.

  Ва ўстановах дашкольнай адукацыі павінен быць забяспечаны належны санітарна-тэхнічны стан будынка, памяшканняў, камунікацый і санітарна-тэхнічнага абсталявання. На цэнтральным уваходзе ў будынак устанаўліваецца пост аховы ў мэтах выключэння несанкцыянаванага знаходжання старонніх асоб на тэрыторыі і ў будынку ўстановы дашкольнай адукацыі. Непасрэдная ахова будынка ў выхадныя і святочныя дні ажыццяўляецца вартаўнікамі па графіку, які зацверджаны кіраўніком установы дашкольнай адукацыі.

  Права дазволу на ўваход наведвальнікаў (уезд, выезд транспарту маюць наступныя службовыя асобы: загадчык, намеснік загадчыка па гаспадарчай рабоце, намеснік загадчыка па асноўнай дзейнасці. Уваход у будынак установы дашкольнай адукацыі асоб дазваляецца толькі пры наяўнасці ў іх дакумента, які сведчыць асобу, пасля рэгістрацыі ў часопісе ўліку наведвальнікаў Кругласутачны доступ у будынак установы дашкольнай адукацыі дазваляецца загадчыку, намесніку загадчыка па гаспадарчай рабоце, намесніку загадчыка па асноўнай дзейнасці, персаналу абслугоўваючых арганізацый пры ўзнікненні аварыйных сітуацый.

  Ва ўстанове дашкольнай адукацыі павінен быць арганізаваны кантроль за знаходжаннем выхаванцаў ва ўстанове дашкольнай адукацыі. Вонкавыя дзверы ўстановы, выхады з тэрыторыі, запасныя выхады павінны мець затвор на вышыні, недаступнай дзіцяці, увесь час зачыняцца. У выпадку знікнення выхаванца неабходна неадкладна арганізаваць яго пошук, паведаміць у найбліжэйшае аддзяленне міліцыі і яго бацькам (законным прадстаўнікам).

  Кіраўнік установы дашкольнай адукацыі арганізуе правядзенне планавых праверак стану прапускнога рэжыму, тэхнічных сродкаў аховы (сістэма відэаназірання), наяўнасці і парадку вядзення дакументацыі, утрымання запасных выхадаў не радзей за адзін раз у месяц.

  Адрасы і нумары тэлефонаў загадчыка ўстановы дашкольнай адукацыі, хуткай дапамогі, пажарнай і іншых аварыйных службаў павінны быць размешчаны ў кожнай установе адукацыі на бачным месцы.

  Пры ўзнікненні надзвычайных сітуацый прыроднага або тэхнагеннага характару, выяўлення падазроных рэчываў і прадметаў неабходна патэлефанаваць па тэлефонах "101, "102" або адзіным нумары экстранай дапамогі "112". У выпадку ўзнікнення пажару дзеянні загадчыка ўстановы дашкольнай адукацыі павінны быць накіраваны на гарантаванне бяспекі выхаванцаў, работнікаў установы дашкольнай адукацыі і іх эвакуацыю ў адпаведнасці з Правіламі пажарнай бяспекі Рэспублікі Беларусь ППБ Беларусі 01-2014, зацверджаныя пастановай Міністэрства па надзвычайных сітуацыях Рэспублікі Беларусь ад 14.03. № 3.

  Да прыбыцця прадстаўнікоў адпаведных структур педагагічныя работнікі абавязаны неадкладна эвакуіраваць выхаванцаў, якія знаходзяцца ў небяспечнай зоне, і забяспечыць ахову гэтай зоны ад пранікнення старонніх асоб. Кіраўнік установы дашкольнай адукацыі павінен інфармаваць органы і ўстановы, якія ажыццяўляюць дзяржаўны санітарны нагляд, а таксама іншыя ўпаўнаважаныя органы і арганізацыі аб аварыйных сітуацыях у будынку і на тэрыторыі ўстановы дашкольнай адукацыі, якія ствараюць пагрозу санітарна-эпідэміялагічнаму дабрабыту.

  Забараняецца правядзенне бягучага і капітальнага рамонтаў будынка, памяшканняў і камунікацый установы дашкольнай адукацыі ва ўмовах знаходжання выхаванцаў. Электраправода ў памяшканнях установы дашкольнай адукацыі павінны быць ізаляваны, электрапрыборы - недаступнымі для выхаванцаў; адсутнасць доступу да разетак.

  Забараняецца выкарыстоўваць у групавых памяшканнях і месцах знаходжання выхаванцаў электрапліткі, кіпяцільнікі, электрачайнікі і інш.; ужываць для мэт апалы нестандартныя (самаробныя) награвальныя прылады; пакідаць без нагляду ўключаныя ў электрасетку электрапрыборы.

  Стацыянарнае абсталяванне ў групавых памяшканнях павінна быць надзейна замацавана да сцяны ці падлогі. Не дапускаецца выкарыстанне і захоўванне ў памяшканнях са знаходжаннем выхаванцаў няспраўнага абсталявання, мэблі і інвентару. Сталы і крэслы ў ігральных і групавых з зонамі адпачынку ўстанаўліваюцца па колькасці выхаванцаў у групах. Крэслы павінны быць у камплекце са сталом аднаго памеру (групы) і маркіроўкі. Карэкціроўка рассаджвання выхаванцаў праводзіцца не радзей як два разы на год. У кожнай групе павінна быць схема рассадкі выхаванцаў.

  З мэтай папярэджання траўманебяспечных сітуацый, прычынення ўрону здароўю выхаванцаў пешаходныя дарожкі на тэрыторыі ўстановы дашкольнай адукацыі павінны быць роўнымі, без выбоін.

  Гульнявыя пляцоўкі абсталёўваюцца шматфункцыянальнымі пясочніцамі з якія зачыняюцца вечкамі. Пясок для напаўнення пясочніц завозіцца са спецыяльна ўстаноўленых для гэтага месцаў з пацвярджальнымі дакументамі аб утрыманні ў ім прыродных радыенуклідаў і соляў цяжкіх металаў (свінец, кадмій).

  Штогод у вясновы перыяд, а таксама па эпідэмічных паказаннях і пры бачным забруджванні.

Раздзелы сайта