Нас акружае выдатны свет: дрэвы, травы, кветкі, жывёльныя, птушкі, сонца. Але прырода далікатная і ўразлівая. За тысячагоддзі жыццядзейнасці чалавека на нашай планеце на 70% скараціўся пляц сусветных лясоў, зніклі некаторыя выгляды жывёл і раслін, вадаёмы пакутуюць ад забруджання і знясілення рыбных запасаў.
Для захавання гэтага ўнікальнага свету трэба вучыць дзяцей разумець, адчуваць і кахаць родную прыроду, асцярожна ставіцца да яе.
Выхаваць у дзецях дадатнае дачыненне да прыроды магчыма толькі тады, калі самі бацькі валодаюць экалагічнай культурай, таму бацькам патрэбна ўсвядоміць, што іх дачыненне да прыроды ўплывае на ўспрыманне дзецьмі навакольнага свету.
Прыкладам, калі ў сям'і абыякава ставяцца да прыроды, кідаюць смецце, дзе трапіла, то і дзіцё будзе рабіць таксама. Пачуццё кахання да прыроды можна выхаваць, калі знаёміць дзіцё з яе таямніцамі, разам з ім разгадваць іх, паказваць дашкольніку цікавае ў жыцці раслін і жывёл, вучыць яго цешыцца прыродай: пахам аквітных траў, прыгажосцю кветкі, краявідамі родных месцаў.
З ранняга веку трэба прывучаць дзіцё цешыцца яркаму сонцу, мяккай траве, цёпламу дажджу, прыгожым колерам, галасам птушак; паказваць дзецям прыгажосць прыроды, яе ўнікальнасць, непаўторнасць, вучыць цешыцца, цешыцца ёю, умела карыстацца яе дарункамі.
Трэба чытаць дзецям твора пісьменнікаў і паэтаў пра прыроду (прыкладам, К. Паўстоўскага, В. Біанкі, М. Прышвіна, С. Ясеніна і іншых), вучыць рабіць высновы, параўнанні. Гэта дапаможа сфармаваць у дзіцяці адказнасць пры камунікаванні з наваколлем. Карысна збіраць ілюстрацыі пра прадстаўнікоў жывёльнага і расліннага свету, дашкольніку будзе цікава разам з бацькамі аформіць гэтыя ілюстрацыі ў альбомы. Пажадана мець дома якую-небудзь жывёлу, калі дазваляюць умовы, і ў сямейнікаў няма алергічных супрацьпаказанняў. Так дзіцё зможа рэалізаваць свае пачуцці ў адносінах да жывёл, даглядаючы свайго гадунца. Пашыраюць далягляд дзяцей і прагляды тэлеперадач пра жывёл і ...