Савет 1.
Падтрымлівайце цікавасць дзіцяці да заняткаў фізічнай культурай, ні ў якім разе не выказвайце сваё грэбаванне да фізічнага развіцця. Прыклад дарослых у гэтым пытанні надзвычай важны. Як вы ставіцеся да фізічнай культуры, так будзе ставіцца да яе і ваш дзіця. Часта дзіця жыве пад грузам забарон: не бегай, не шумі, не гучна крычы. А ўшчамленне патрэбы ў самавыяўленні мацней за ўсё б'е па самаацэнцы і актыўнасці расце чалавека. "Чаму ты не робіш зарадку? Чаму так доўга сядзіш перад тэлевізарам? Чаму так позна кладзешся спаць?"- усё гэта пусты гук для дзіцяці. Бацькі павінны добра ведаць патрэбы і магчымасці свайго дзіцяці і як мага паўней ўлічваць іх.
Савет 2.
Высокая самаацэнка - адзін з магутных стымулаў для дзіцяці выконваць любую працу, няхай гэта будзе хатняе заданне або ранішняя гігіенічная Гімнастыка. Ўсяляк падтрымлівайце ў сваім дзіцяці высокую самаацэнку-Заахвочвайце любое яго дасягненне, і ў адказ вы атрымаеце яшчэ большае старанне. На занятках фізічнай культурай неабходна вытрымліваць адзіную "лінію паводзінаў" абодвух бацькоў-не павінна быць процілеглых распараджэнняў (мама - «хопіць бегаць»; тата - "пабегай яшчэ хвілін пяць"). Калі гэта адбываецца, ні аб якім станоўчым дачыненні да дзіцяці да фізкультуры проста не можа быць і гаворкі.
Савет 3.
Назірайце за паводзінамі і станам свайго дзіцяці падчас заняткаў фізічнымі практыкаваннямі. Часам бацькі не могуць зразумець, чаму дзіця капрызіць, не выконвае, здавалася б, элементарных распараджэнняў бацькоў. Прычынай могуць быць і стомленасць, і нейкае схаванае жаданне (напрыклад, дзіця хоча хутчэй скончыць занятак фізкультурай, каб паглядзець цікавую тэлеперадачу). Паспрабуйце зразумець прычыну яго негатыўных рэакцый. Не шкадуйце часу і ўвагі на тое, каб усталяваць з ім душэўны кантакт.
Савет 4.
Ні ў якім разе не настойвайце на працягу трэніровачнага заняткі, калі па нейкіх прычынах дзіця гэтага не хоча. Трэба, перш за ўсё, высветліць прычыну адмовы, ліквідаваць яе і толькі пасля гэтага працягнуць занятак.
Савет 5.
Не лайце свайго дзіцяці за часовыя няўдачы. Дзіця робіць толькі першыя крокі ў невядомым для яго свеце, а таму ён вельмі хваравіта рэагуе на тое, калі іншыя лічаць яго слабым і няўмелым. Асабліва востра гэта выяўляецца, калі бацькі не ведаюць, як даць дзіцяці зразумець, што яны паважаюць яго пачуцці, жаданне і меркаванні.
Савет 6.
Важна вызначыць індывідуальныя прыярытэты дзіцяці ў выбары фізічных практыкаванняў. Практычна ўсім дзецям падабаюцца рухомыя гульні, але бываюць і выключэнні. Напрыклад, дзіця хоча пераймаць свайму любімаму герою кнігі ці кінафільма, але нейкіх якасцяў, яму не хапае. У гэтым выпадку не здзіўляйцеся, калі ваш дзіця раптам папросіць купіць яму гантэлі або навясную перакладзіну для падцягвання.
Савет 7.
Не мяняйце занадта часта набор фізічных практыкаванняў. Калі комплекс дзіцяці падабаецца, хай ён выконвае яго як мага даўжэй, каб трывала засвоіць той ці іншы навык, рух.
Савет 8.
Важна выконваць культуру фізічных практыкаванняў. Ні ў якім разе не павінна быць расхлябанасці, нядбайнасці, выканання праз рукавы. Усё павінна рабіцца "напраўду".
Савет 9.
Не перагружайце дзіцяці, улічвайце яго ўзрост. Ніколі не прымушайце дзіцяці выконваць фізічныя практыкаванні, калі ён гэтага не хоча. Прывучайце яго да фізічнай культуры спакваля, уласным прыкладам.
Савет 10.
Тры непарушных закона павінны суправаджаць вас у выхаванні дзіцяці: разуменне, любоў і цярпенне.